Het Deense Sarvo Marine combineert kracht, snelheid en een oogverblindende esthetiek in de Sarvo 37. Dit pleziervaartuig met glinsterende aluminium romp wordt voortgestuwd door vier elektromotoren. Bij een maximale snelheid van 70 knopen scheert de Sarvo 37 als een glanzend metalen pojectiel over het water. Bij normale snelheden heeft de boot een bereik van 100 zeemijlen; het opladen neemt niet meer dan een uur in beslag.
De Sarvo 37 heeft een lengte van 37 voet (11,3 m) en is het toonbeeld van Scandinavisch design. De speciaal ontwikkelde aluminium romp bestaat voor 60 procent uit gerecycled aluminium dat onderhoudsarm en corrosiebestendig is. De koele uitstraling van het aluminium wordt getemperd door de warme uitstraling van synthetisch hout. De keuze voor synthetisch hout is bewust genomen om recht te doen aan het milieuvriendelijke ontwerp van de boot. Het kunststofmengsel bestaat voor 80 procent uit gerecycled materiaal, waaronder plastic dat uit de oceaan is gehaald. Kopers kunnen kiezen uit verschillende teak tinten, en het dek wordt geleverd in combinatie met weerbestendige kunstlederen bekleding op de rondlopende bank en captain-chair. Benedendeks staat in de cabine een op maat gemaakt tweepersoonsbed met een ingebouwde inductielader voor mobiele apparaten. Het schip heeft geen ruimte voor een volledige kombuis, maar wel een koffiestation en een toiletruimte.
Voor een zo gering mogelijke aanslag op het 350 kWh accupakket is de voorsteven uitgevoerd in een scheermesachtige V-vorm. De elektrische aandrijflijn is ontworpen door Sarvo’s CTO Jonas Voss, die zich voorheen bezig hield met de aandrijving bij Koenigsegg Automotive. De 350 kWh batterij wordt gecombineerd met een lichte, compacte elektrische aandrijving. Het accupakket is daarbij zodanig geplaatst dat het gewicht bijdraagt aan een betere balans en wegligging op het water. De elektromotor levert maximaal 1.280 pk. Voor noodgevallen kan een noodbatterij handmatig worden aangesloten.
De oplaadtijd van een uur wordt bereikt met een 350 kWh Nerve Smart laadsysteem. Voor laders met een lager vermogen zijn langere aansluitingen nodig, variërend van 5,5 uur bij een lader van 60 kW, tot 15 uur bij een walstroomaansluiting van 400 V, tot 47 uur bij een 230 V stopcontact.