Het Nederlandse architectenbureau MVRDV heeft de Imprint afgerond, een nieuw kunst- en entertainmentcomplex verspreid over twee gebouwen. Het geheel ligt in de nabijheid van het Incheon vliegveld van Seoul en trekt internationaal de aandacht.Met een nachtclub in het ene gebouw en een indoor themapark in het andere, kenmerkt de raamloze constructie zich door een aantal opvallende elementen. Zo zijn op de gevel van de gebouwen afbeeldingen afgedrukt van de gevels van omliggende gebouwen. Daarnaast is het gebouw ter hoogte van de ingangen als een gordijn omhoog getrokken en zijn de entree en één van de hoeken van het nachtclubgebouw voorzien van een gouden laag.
De Imprint maakt deel uit van Paradise City; een complex van zes gebouwen met entertainment, hotels en attracties op minder dan een kilometer van Zuid-Korea’s grootste vliegveld. Door de functies van de gebouwen -nachtclub en themapark- wilde de opdrachtgever geen ramen in de gebouwen. Toch moest er aansluiting worden gevonden op de omliggende architectuur. De architecten van MVRDV zagen zich daarmee voor de vraag gesteld of de gevel van de Imprint zó expressief kon worden vormgegeven dat er verbinding is met de omgeving.
Het architectenbureau bedacht een oplossing door elementen van gevels van omliggende gebouwen ‘af te drukken’ op de Imprint en deze als het ware over de nieuwbouw te ‘draperen’. De gevel toont daarmee bakstenen, ramen, e.d. Daarnaast tilde MVRDV de gevel van het gebouw op sommige plaatsen als het ware op. Daarmee versterkt het gevoel dat de gevel als een gordijn over het gebouw is gedrapeerd en omhoog wordt getrokken.
De gevels zijn opgebouwd uit 3.869 glasvezelversterkte betonpanelen. Deze panelen worden met mallen geproduceerd en vervolgens op de gevel aangebacht. Daarna worden ze wit geschilderd om het reliëfontwerp goed tot uitdrukking te laten komen. Uitzondering vormt de entree van de nachtclub waar een gouden plak langs de gevel en een deel van de trappen en over het trottoir ligt als uitnodging naar bezoekers.
Het vloeroppervlak van het totale project bedraagt 9.800 vierkante meter en is verdeeld in de Wonderbox, een soort indoor-themapark en een nachtclub met multimediaschermen die in de vloer zijn verwerkt .