ESEF 2018 zit eraan te komen: van 20 t/m 23 maart vindt dé vakbeurs voor de maakindustrie plaats. In aanloop hier naar toe lichten we een aantal exposanten uit aan de hand van vijf korte vragen. Ditmaal is het de beurt aan MCB Nederland B.V..
1. Welke oplossingen heb je te bieden voor de bezoeker van ESEF?
“De focus voor MCB deze editie van de ESEF is o.a. het presenteren van onze nieuwe BEWO zaagmachine. Daarnaast zullen we meer laten zien over onze e-commerce mogelijkheden. Denk hierbij aan EDI, Webportal en andere webservices. In het kader van MVO zullen we onze klanten informeren over de MCB Wood4Wood service, waarbij we de pallets en losse balken voor onze klanten retour halen.”
2. Wat is je laatste investering geweest en waarom?
“Alle investeringen binnen MCB zijn gericht op het verkorten van de doorlooptijden en het verhogen van de servicegraad. Vorig jaar is er een volledig geautomatiseerd hoogbouw magazijn in gebruik genomen voor onze RVS en aluminium lange producten. Daaraan gekoppeld 4 zaagmachines waarmee we in veel gevallen binnen 24 uur op maat kunnen leveren. Daarnaast wordt op dit moment onze nieuwe BEWO seriezaag geïnstalleerd. Ingebruikname hiervan is gepland medio april.”
3. Hoe heb je bijgedragen aan het eindproduct van de klant?
“Met onze producten staan we aan de basis van veel eindproducten in de maak-industrie. Onze rol in de keten is het verzorgen van het juiste materiaal op het juiste moment in de juiste hoeveelheid. De klant kan van MCB verwachten dat wij naast betrouwbaarheid en kwaliteit altijd mee zullen denken in het optimaliseren van het totale proces.”
4. Aan welke innovaties en projecten heb je recent meegewerkt?
“Met name op het gebied van digitalisering heeft de MCB groep de laatste jaren grote stappen gezet. Naast de inrichting van de webshop en EDI voor bewerkte en onbewerkte producten is recent de eerste webservice klant live gegaan. Middels deze webservice biedt MCB de mogelijkheid om realtime en zonder order in te leggen informatie over prijs, beschikbaarheid en levertijd digitaal uit te wisselen. Het voordeel t.o.v. het standaard EDI is dat de klant op een zeer efficiënte wijze 24/7 kan calculeren met actuele informatie.”
5. Op welke wijze ontzorgen jullie je klant?
“De basis in het ontzorgen van onze klanten is de juiste beschikbaarheid, kwaliteit en betrouwbaarheid. Om dit te realiseren hebben we diverse VMI oplossingen om de voorraden in de keten zo efficiënt mogelijk te managen. Daarnaast blijft het delen van kennis doormiddel van onze MCB Campus en Kennisdagen een speerpunt van de MCB groep.”
MCB Nederland B.V. is tijdens ESEF te vinden op stand: 01.E030.