Nu het er door de oplaaiing van het coronavirus uitziet dat beurzen voorlopig niet aan de orde zijn, besluit de Hannover Messe nu alvast het roer om te gooien. Het gaat de beurs op een andere manier organiseren, namelijk analoog en hybride.
“De industrie heeft beurzen nodig!” begint de organisatie haar aankondiging over de nieuwe invulling van het evenement. “Industriële bedrijven snakken naar een plek om innovaties te presenteren, netwerken uit te breiden, economische beleidsuitdagingen te bespreken en klanten te winnen.” Omdat ook nu nog onduidelijk is of beurzen volgend jaar wel doorgang kunnen vinden, gooit Hannover Messe 2021 het deels over een andere boeg.
“Voor exposanten en bezoekers die niet kunnen reizen biedt Hannover Messe nieuwe mogelijkheden in de digitale ruimte. Zo combineren online streamingstudio’s en hybride formaten de fysieke tentoonstellingsruimte met de virtuele wereld. Naast onze expertise bij het organiseren van beurzen, hebben we ook digitale knowhow, die we dit jaar hebben gedemonstreerd met de HANNOVER MESSE Digital Days”, zegt Dr. Jochen Köckler, voorzitter van de Deutsche Messe AG. “Hannover Messe biedt alle exposanten het pakket dat het beste bij hen past, van een analoge expositie tot hybride combinaties tot een puur virtuele aanwezigheid. De exposant bepaalt hoe hij wil deelnemen aan de beurs tijdens de coronapandemie. Ook voor een fysieke beurs zijn er mogelijkheden, mede dankzij een nieuw en uitgebreid hygiëne- en veiligheidsconcept.”
Het hoofdthema van het evenement is ‘industriële transformatie’. “Om dit proces vooruit te helpen, ontmoeten besluitvormers uit het bedrijfsleven en de politiek elkaar op het beursterrein of een van de zeer goede online conferenties. Nooit eerder was de relatie tussen politiek en bedrijfsleven belangrijker dan nu. Ook hier zullen we de juiste formaten ontwikkelen en het beste van de analoge en digitale wereld samenbrengen.”
“Onze exposanten vertellen ons vaak dat het bijna onmogelijk is om nieuwe klanten te bereiken zonder beurzen”, vervolgt Köckler. “Ze hebben een vaste datum in de kalender nodig waarop mensen samenkomen om innovatie en oriëntatie te vinden. Dat is ook heel sterk het DNA van het merk HANNOVER MESSE en het is een belofte die we 2021 zullen nakomen – analoog, digitaal en hybride.”
Bron: HANNOVER MESSE.